Re: Celerony M 440 i 520, a wydajność ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 16 Jul 2007 - 15:34:30 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> Sprawdź baterię. Generalnie notebooki Toshiby krótko pracują
> na baterii, a z Celeronem jest to prawie pewne. Ja stawiam
> na 60-70 minut -- a to dla maszyny do pisania *malutko*.
To będzie desktop-replacement więc te 60 minut styknie - na jeden
wykład starczy ;-)

> To jest najmniej w sumie ważne. Grafika będzie tak
> ledwo-ledwo jak na te Simsy. RAMu wcale nie tak dużo,
> biorąc pod uwagę obecność Visty (ale przyzwoicie).
Eee tam Simsy 2 na GF 5200 działają a to jest pewnie ze 2-3 razy szybsze.
No pomysł z Vistą średnio mi odpowiada - może da się gdzieś w magazynie
wygrzebać jeszcze sztukę z XP.

> Po prostu normalnie. Jak każdy procesor od kilku już lat.
> Pisany artykuł nie będzie lepszy, a oglądana strona WWW
> ładniejsza, jeżeli reakcja na naciśnięcie klawisza będzie
> trwała 4 ms zamiast 1 ms ;) Ostatnio przełączyłem swojego
> Athlona XP na 400 MHz -- był nieco ślamazarny, ale normalnie
> dało się pracować; przy pisaniu tekstu wręcz nie było widać
> żadnej różnicy w stosunku do 2000 MHz.

Tu bym się średnio zgodził - generowanie skomplikowanej, dynamicznej
stronki na starszym sprzęcie (tak około 500MHz) jest zauważalnie
wolniejsze niż na takim 1,5GHz.

Czytam wypowiedzi kolegi już od kilku lat i widzę, że zawsze ma coś
ciekawego do napisania.
Może i w tym wypadku poleciłby mi coś w tej cenie o lepszych parametrach.

Bo ja zawsze omijam wszelkie testy low-endowego sprzętu i czytam tylko
middle i high-end ;-) no i za bardzo nie orientuje się czego można
oczekiwać po tej klasie sprzętu.