Re: Czytniki kart

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Sat 14 Jul 2007 - 20:58:24 MET DST

BartekK pisze:

> No to po pierwsze szukaj nie czytnika SD/MMC tylko takiego który bedzie
> obsługiwał SDhc (ale na 100% i ktoś się pod tym podpisze, a nie tylko
> sprzedawca powie "pewnie obsługuje").
> Karty SD mają ograniczenie do 1GB pojemności, od pewnego czasu pewnymi
> sztuczkami przekręcone do 2GB. Powyżej 2GB wszystkie karty karty są już
> SDhc (SD high capacity), i czynik musi być z tym zgodny (tak samo
> urzadzenie które ma tą kartę używać) by móc odczytać albo wogóle
> zobaczyć taką kartę.

Zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę.
I nie "pewnymi sztuczkami", tylko ograniczenie 2GB zostało oficjalnie
potwierdzone w press-release dla SDHC :)

> A co do markowe-niemarkowe - faktycznie jest duża różnica prędkości
> między róznymi modelami, niekoniecznie zależy to od producenta. USB 2.0
> wcale nie gwarantuje dobrego transferu - czasem jest to 2.0 ale nie
> high-speed tylko full-speed (czyli 2.0 o wydajnosci usb 1.1)

Różnicę między standardami również znam. Nie rozeznaję się tylko w
dostępnych modelach czytników, bo nigdy żadnego nie potrzebowałem. Nie
wiem które są lepiej wykonane, a na które lepiej uważać.

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS