Re: Buczenie UPS APC 1000

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 13 Jul 2007 - 20:14:41 MET DST

- pisze:
> Niedawno kupiłem ten zasilacz z nową baterią na Allegro i jedna rzecz
> mi się nie podoba - nawet jak jest prąd to zasilacz cichutko ale
> słyszalnie buczy. Takie buczenie na dłuższą metę nie jest za zdrowe.
W tych ups-ach cały czas transformator wyjściowy jest pod napięciem
sieci (i je koryguje w locie, w trakcie jednej połówki sinusoidy tak by
na wyjściu był sinus o zadanej ampitudzie). Jeśli transformator jest
rozklekotany (np upadł i rdzeń mu się rozjechał) albo po prostu ups stoi
na czymś sztywnym (a gumowe nóżki dawno temu odleciały), to 50hz będzie
niestety słychać. Wyjścia na to nie ma, poza elastycznymi podstawkami na
upsa (by nie przenosiło się buczenie np na biurko).

Co do reguły to niestety są sztuki głośniejsze i cichsze... Zwłaszcza
wśród używanych, które mają nieznaną historię.