Re: Ocena zestawu

Autor: gambiting <gambiting_at_gmail.com>
Data: Wed 11 Jul 2007 - 21:25:13 MET DST

On 10 Lip, 00:14, "Roman \"Seek\" Sęk" <see...@NOSPAM.o2.pl> wrote:

> No taki mocno przyszłościowy to nie. Jestem pewien, że już Intel się
> postara żeby nie chodziła na nim generacja procesorów po Perynie. ;) Ale
> jakoś mi to nie przeszkadza.
> Bardziej mnie zmartwiło, że na tą płytę mogę wcisnąć 8GB DDR2 lub 4 GB
> DDR3. Widzicie w tym sens? Bo ja nie. Ok. Jak nie znajdę płyty
> obsługującej te standardy w odwrotnych proporcjach - to olewam DDR3. AMD
> i tak będzie się trzymało dwójek przez dłuższy czas, więc nie wyginą tak
> prędko.
Ale popatrz na to z tej strony - czy AMD ma JAKIEKOLWIEK rozwiązanie
równie przyszłościowe co ta płyta? Procesory QuadFX(te zestawy po dwa
procki każdy po dwa rdzenie) jeszcze nie wyszły,ale wiadomo że będą
wykorzystywać nową podstawkę - płyt głównych brak,oprócz jednego
modelu testowego asusa.A jak i jedne i drugie pojawi się na rynku,to
trzeba pomyśleć co dalej i AMD znowu robi nam niespodziankę,ponieważ
prawdziwe procesory QuadCore będą.....też na innej podstawce.A tutaj
masz płytę która obsługuje kolejną generację procesorów i kolejną
generację pamięci.A właśnie - co do pamięci - Jeżeli nie składasz
serwera(i chcesz się zmieścić w tej cenie :-)) to po co ci więcej jak
4gb ramu?A po drugie - zerknij proszę na ceny ddr3 - wahają się w
okolicach 750zł za 1gb.Czy naprawdę chcesz przy tej cenie założyć tej
pamięci 8gb?!A wszystkie testy pokazują 1-2% wzrost mocy albo
praktycznie żaden w stosunku do ddr2.Ja w swoim komputerze posiadam
właśnie tą płytę(ga-p35c-ds3r) i jestem nią zaczarowany,jak chodzi o
liczbę możliwości i wydajność.Pozatym mam teraz wpięte 2gb
ramu(4x512mb ddr2 GOODRAM 667mhz) i nie narzekam,mimo że teoretyczne
możliwości chipsetu wykorzystuje w ok. 60%. A płytę kupiłem właśnie ze
względu na przyszłość - teraz to nie mógłbym sobie pozwolić nawet na
1gb ddr3,ale wiem że kiedy ceny spadną i pojawią się procesory serii
Penryn będę mógł bez problemu ich użyć bez kolejnej zmiany płyty
głównej.Wniosek musisz jednak wyciągnąć sam.

> Ale zacina się przy większej walce, czy przy wczytywaniu nowych
> obszarów? To drugie jakoś przeżyję. W końcu popszednie części już mnie
> do tego przyzwyczaiły, ale to pierwsze z pewnością szybko zniechęci mnie
> do gry.
Właśnie to jest śmieszne że przy wszystkim.Czasami na ekranie jest
parunastu przeciwników i śmiga,a czasami wyskoczy dwóch i tnie jak
babcia stefcia pod górkę.

Pozdrawiam
Wojtek