Re: SATA II i kontroler SATA

Autor: Wiktor S. <SPAM.wswiktor_at_poczta.SPAM.fm.SPAM>
Data: Tue 10 Jul 2007 - 10:05:59 MET DST

> 1. Mam dysk SATA II wpięty w płyte GIGABYTE z kontrolerem SATA. Kikal
> wątków wcześniej pisałem, że sklonowany ghostem system nie wstje. Już
> tego windowsa nie ma, miałem istalować "normalnie". Ale Teraz
> zauważyłem że dysk ma zworkę ograniczającą transfer do 1.5 GB/s. Może
> tu był problem ?????

Używamy jednego znaku zapytania.

Możliwe, zobacz. Stawiam że to nie zworka jednak.

Nie ma czegoś takiego jak SATA II, jest SATA 1,5 GB/s i SATA 3,0 GB/s.

> 2. Dysk pracuje dziwnie. NIe słychać jesnostajnego szumu obracających
> się talerzy, ale jest efekt jakby zwlaniał i przyspieszał (czaem
> wentylatory daja podobne efekty, myślałem nawet że to od wentylatora)
> Uszkodzony dysk ??

A jaki jest okres tego zwalniania i przyspieszania? jeśli do 3 sekund, to
możliwe, że łożysko siada.
Jeśli to jest cykliczne zatrzymywanie się i uruchamianie dysku (okres rzędu
15 s) to coś nie tak z zasilaniem.

--
Azarien