atx 2.0 - piny zasilajce i pytania

Autor: szerszen <szerszen_at_tlen.pl>
Data: Mon 09 Jul 2007 - 09:33:27 MET DST

wiam

mam pare pytan

braciak kupil nowe bebechy do kompa, ale zostawil stara obudowe z
zasialczem atx 1, po poskladaniu, oczywiscie okazalo sie ze brakuje
zasilania, ktore weszlo wraz ze standardem 2.0, tych 4 pinow na listwie
zasilajacej, jednak mimo wszystko padla decyzja o probie odpalenia

kompurter zagadal wyswietlil ekran biosu i zglosil blad dma, zostal
wylaczony, zostaly odpiete dyski i stacja dyskietek, wlaczony ponownie i
to samo

przy probie kolejnego odpalenia, wlaczaly sie wentylatory na procku i
karcie, jednak karta grafiki nie odpalala

jako ze mamy identyczne bebechy w kopach, wczoraj przyjechal do mnie,
podpielismy moj zasilacz juz w nowym standardzie, jednak ku naszem
zdziwieniu i zaniepokojeniu, ten sam objaw, grafika nie odpala

w miedzy czasie resetowany byl bios

zaczelo sie przekladanie, w kolejnosci: karta grafiki, pamieci, na koniec
procesor, wszystko u mnie odpalalo, troche zmartiweni myslelismy ze to
plyta wyzionela ducha, jednak po wlozeniu mojego procka na jego plyte,
wszystko odpalilo normalnie, jego procek wrocil na miejsce i nadal wszytko
gra, dzisiaj zostanie zakupiony nowy zasilacz lub przejsciowka na nowy
standard

teraz pytania

1. co zasila ta nowa wtyczka, a co za tym idzie jaki to mialo wplyw na
objawy
2. dlaczego grafika przestala odpalac ;)
3. co i gdzie moglo sie "zafiksowac" ze dopiero zamiana procesorow
spowodowala odpalenie, dodam ze wczesniej wszystko bylo wyjmowane wlacznie
z prockiem i nie odpalalo