Re: Problem z BIOSem - CMOS/GPNV Checksum Bad - No NVRAM

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 01:06:19 MET DST

Użytkownik "andy" <andy@nospam.org> napisał w wiadomości
news:f6bqv3$i6l$1@news.lublin.pl...
> Taki error wyskakuje podczas rozruchu komputera z plyta Gigabyte GA-
> 7IXE:

A to tak znienacka zaczął się pojawiać (a wcześniej było OK), czy od zawsze
się pojawiał ?

> =============================
> Checking NVRAM..No NVRAM
>
> WAIT...
>
> CMOS/GPNV Checksum Bad
>
> Press F1 to Run SETUP
> Press F2 to load default values and continue
> =============================

Też miałem ten problem na płycie Gigabyte'a, ale u mnie pojawił się on po
zugradowaniu biosu. Właściwie komp pozatym działał bez problemów (u mnie nie
trzeba było nic przyciskać, tylko pojawiał się ten tekst o braku NVRAM i
komp bootował dalej).
Przyjrzyj się dokładnie opcjom programu flashującego. Ja miałem bios AMI i
przy upgradzie biosu można było ustawić /switcha, który coś tam robił
właśnie z NVRAM (ale nie pamiętam już czy czyścił, czy re-edytował, czy
jeszcze coś innego). Być może pomoże przeflashowanie biosu własnie z
switchem.
Albo napisz do suportu Gigabyte'a.