Re: FSB procesora a przepustowoĹ?Ä? RAM

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 01:46:59 MET DST

On 7 Lip, 21:40, "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

> Dochodzi tu jeszcze kwestia, że im wyższa czestotliwość pamięci tym więcej
> żre ona prądu (niezależnie od timingów) i bardziej się grzeje (a co za tym
> idzie bardziej rozgrzewa resztę kompa*)

Nie przesadzajcie. Roznica wydajnosci komputera z AMD x2 powyzej 4000
z 533MHz CL5 a 800Mhz CL4 to okolo 20%. To duzo. Intel nie jest
ksiezniczka z mojej bajki, ale zeby byl taki kiepski nie przypuszam.
Chociaz nie jest to takie proste. W niektorych konfiguracjach
podnoszenie wydajnosci pamieci nic nie daje, bo "waskie gardlo" jest
gdzie indziej. Czasem podniesienie taktowania jednych pamieci nic nie
zmienia, a w tym samym komputerze inne pamieci jednak wydajnosc
calosci istotnie podnosza.
Oprocz elektrycznosci jest w tym troche magii.