Re: Pamiec Dual Channel

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 08 Jul 2007 - 00:08:49 MET DST

Uzytkownik "goto" <goNOzweiSP@AMgazeta.pl> napisal w wiadomosci
news:f6osut$cqr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Mam laptopa (Lenovo, seria X, Centrino Duo 1,4 GHz Low Voltage) fabrycznie
> wyposazonego w 1 GB (2x512) ramu DDR2 667 mhz. Poniewaz komputer pracuje
> pod kontrola Win Vista Business 1GB ramu to stanowczo za malo.... i tutaj
> mam dylemat: moge kupic za niewiele ponad 300 zl dwie kosci 1GB i cieszyc
> sie dwoma GB ramu w Dual Channel . Moge za okolo 400 zl kupic jedna kosc
> 2GB i na razie miec 2,5 GB (2GB+512MB) ale bez Duala z perspektywa
> dokupienia drugiej kosci za pare miesiecy i cieszenia sie 4GB Duala.

A jestes pewien ze za pare miesiecy dostaniesz identyczna kosc ? Bo niektóre
plyty bywaja wybredne (jeszcze bardziej niz te od desktopów) i trzeba miec 2
takie same moduly zeby "zalapaly" duala. A kosc kupiona po paru miesiacach
nawet jesli bedzie w tej samej archtekturze to bedzie miec wpisane w SPD
inna date produkcji co juz moze spowodowac ze plyta powie "Dualowi - NIE!!!"
(pomijam juz ze bedzie miec inny numer seryjny, bo to oczywiste)
Musialbys poszukac na necie wypowiedzi uzytkowników tego notka, którzy
testowali go pod katem kompatybilnosci z pamieciami. Moze sie okaze ze
potrafi zlapac duala na dwóch zupelnie róznych modulach.

> Stad moje pytanie czy róznica wydajnosci miedzy przypadkami 1GB+1GB Dual i
> 2GB+512MB non Dual bedzie znaczaca... troche bym musial popracowac z jedna
> 2-gigowa koscia bo nie stac mnie na wszystko na raz....

Nie wiem ile Centrino traci na Single Channel. Sprawdz sam, bo moze to
jakies nieistotne 2-3%