Re: Kontroler PCI

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 07 Jul 2007 - 23:51:42 MET DST

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości
news:f6p01e$m6s$1@nemesis.news.tpi.pl...

> No tak, ale jeśli tego Realteka wyłączysz w MU, potem z niego usuniesz

Myślałem dłuższą chwilę i nie wymyśliłem dlaczego ktoś miałby wyłączać dane
urządzenie, a potem je jeszcze usuwać. Jedyny taki przypadek to chyba
podczas upgradowania sterowników, ale to się robi raz na parę miesięcy, więc
nie problem po instalacji nowych drivów wyłączyć ponownie to urządzenie. A
jesli danego urządzenie nie potrzebujemy przez dłuższy czas to można je
wyłączyć w biosie (jeśli zintegrowane na płycie) lub fizycznie wyciągnąć ze
slotu PCI.

> Winda go wymaca po restarcie lub akcji typu "wyszukaj nowy sprzęt"?

Jest w WinXP opcja którą się decyduje czy po znalezieniu nowego urządzenia
windows ma automatycznie zainstalować drivy do czy nie. Jeśli da się "nie"
to jest podopcja "Nie pytaj ponownie po restarcie systemu" i dane urządzenie
figuruje w MU jako "Nieznane urządzenie".
No chyba że ktoś usunął dane urządzenie bez odinstalowania sterowników do
niego. Ale i wtedy wystarczy, że na okres kiedy nie chcemy żeby dane
urządzenie się automatycznie instalowało to wywalić (i skopiować gdzie
indziej) plik *.inf od tego urządzenia z katalogu Windows/Inf. A jak już
zacznie być potrzebne to przerzucić tego inf-a z powrotem do Windows/Inf.