Re: problem z lcdkiem

Autor: \(_Sajgon_\) <LOGIN_at_SERWER.com>
Data: Fri 06 Jul 2007 - 20:05:56 MET DST

Po pierwsze pozdrawiam MadMan'a oraz jego szklaną kulę którą jak widać nie
wysłał na wakacje ;-)

Po drugie:

> dzis juz troche siedzie i cos mnie bola oczy a na crt tak nie
> mialem. czy potrzeba czasu zeby przywyknac? wiem ze napewno trzeba obnizyc
> jasnosc i kontrast bo jest za orginalnie jest za duza.

Zgadza się. To jest tzw. pierwszy szok i oczy muszą się przyzwyczaić. Daj im
trochę czasu po uprzednim "dokręceniu" parametrów o których wspomniałeś, Ja
osobiście po każdorazowej zmianie monitora skręcam go bliżej minimum a
później dopiero "podkręcam" stopniowo po kilku godzinach parametry do takich
z jakimi najmilej mi się pracuje.

> Czy ogolnie powinno
> mi sie lepiej pracowac na tym niz na starym (philips 105mb 15') bo
> domyslam
> sie ze za to cene nie jest to rewelacja

Co prawda swojego ostatniego CRT'ka zakopałem już dawno temu i od kilku lat
pracuje na monitorach LCD. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć jedynie
tyle że praca na monitorach LCD jest o wiele bardziej user-friendly lub jak
kto woli oczy-friendly ;-)

Na monitorach CRT pracowałem po kilkanaście godzin i nie pozostawało to bez
znaczenia dla moich gałek. Teraz kiedy pracuję na LCD mogę siedzieć do bólu,
oczy oczywiście się męczą ale ja osobiście nie odczuwam praktycznie żadnego
negatywnego skutku po tych kilkunastu godzinach wypalania gałek przez LCD.
Minęło juz kilka lat, siedzę przed monitorem raczej dłużej niż krócej i na
dzień dzisiejszy moje ewentualne wady wzroku nie pogłębiają się więc mogę
chyba powiedzieć ze jest OK ;-)

--
 Pozdrawiam
Tomasz Wnukowski