Re: Jaki bootmanager

Autor: Q <no_at_spam.pl>
Data: Thu 05 Jul 2007 - 08:53:29 MET DST

na wstepie: ...ale jestes wylewny ;)

> Nie wiem jak się zachowa BootMagic serii 8.x Ostatnio używałem BM z serii
> 6.x, ale to było lata temu.

nigdy nie uzywalem tego :)

> BootMagic nie odpowiada mi z jednego powodu - potrzebuje partycji FAT lub
> FAT32. Ja na tym dysku chcę zainstalować (nie pytaj po co, taka jest
> potrzeba)Windowsa 2000, Windowsa XP i Linuxa. W związku z tym potrzebuję 3
> partycje podstawowe.

standardowo na 1 fizycznym dysku mozesz zalozyc 4 partycje;
np. na swoim dysku (160 GB) mam
3 podstawowe + 1 rozszerzona z 2 dyskami logicznymi (fat + ntfs);

wszystko smiga ok, a dysk dzielilem ranish'em
i wgralem jego boot manager do boot sektora :).

> Niestety BSLem nie udało mi się odpalić Windowsa XP z partycji
> rozpoczynającej się powyżej 1024 cylindra. Szkoda, że Pan Tomasz przestał
> na pewnym etapie rozwijać BSL'a.

se kiedys zrobilem boot managera (w asm'ie oczywiscie)
i nawet uzywal juz tej nowej uslugi odczytu sektorow z dysku,
ale przestalem go rozwijac od razu jak
zobaczylem, ze sa inne, moze nawet lepsze :)

> Muszę to sprawdzić na BSLu, jak pisałem, kilka lat temu niepowodzenie
> spowodowało, że problem obszedłem zamiast go rozwiązać. Fakt, wtedy

teraz juz tych problemow nie ma - naprawde :).

/gdyby Tomek dalej rozwija swojego BSL'a
 pewnie tez by tego problemu nie mial :)