Re: Pamięć RAM

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sat 30 Jun 2007 - 12:04:54 MET DST

On 29 Cze, 09:52, Yoop <yoop-cut-...@wp.pl> wrote:
> Witam
>
> Proszę o pomoc w doborze pamięci RAM do kopmutera.
> Komputer do obliczeń, żadnych gier. Będzie pracował pod Windows (jeszcze
> nie wiem czy WXP 64bit, Vista, czy 2003).
> Planowana ilość pamięci to 4GB (przeszło mi jednak przez głowę, czy nie
> kupić kości po 2GB, bo wóczas można by dołożyć jeszcze 4GB)
> wszystko na płycie Asus P5B-E z procesorem C2D E6600.
>
> Pozdrawiam
> Yoop

Nie zglebialem tematu, ale mysle, ze ilosc uzywanej pamieci okreslaja
mozliwosci programu obliczeniowego, a same obliczenia. Poza tym
odnosze wrazenie, ze przeceniasz zlozonosc swoich obliczen. Pierwsza
lepsza gra jest bardziej wymagajacym programem obliczeniowym niz
Mathematica w twoich rekach.
Ale... (bo wiem jak potrafi pasc najlepsza stacja robocza z AutoCADem,
gdy sie do niej dobierze znajacy sprawe inzynier).

Jezeli punktem odniesienia jest szyblosc obliczeniowa komputera z
pamieciami DDR2 800 MHz/5-5-5-12/fsb200Mhz to taki sam komputer z
pamieciami DDR2 667/5-5-512/fsb200Mhz jest wolniejszy o około 5%, z
odpowiednimi 533 o około 17%, z 400Mhz lekko powyżej 25%. Pamieci CL5
800Mhz są wolniejsze o 3% niz takie same CL4 i 5% niz CL3.
Niestety, tak jest na platformie AM2 z procesorami jednordzeniowymi.
Procesory jednordzeniowe AMD były zawsze szybsze "matematycznie" od
Intela (pomijajac EE), choć Intel np. szyfruje bez porownania szybciej
niz AMD.
Nie wiem jak dwukorowe, ale powinno byc podobnie tu trzeba sprawdzic
czy uzywany program potrafi wykorzystac procesory z dwoma rdzeniami.
Marka. Kupilbym OCZ. Nie jakies wyczynowe, zwykle 2x1G 800Mhz CL5.