Re: Dlaczego nikt nie lubi błyszczących ekranów notebooków?

Autor: |Pio| <pio_wa_at__wytnij_o2.pl>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 22:35:28 MET DST

> Zalezy co kto lubi. Jak preferujesz nie mieć lustra przed twarzą to lepsze
> są matowe. Jeśli preferujesz ostre i soczyste barwy oraz wysoki kontrast
> zdecydowanie lepsze są "glare" - czyli "błyszczące"...

Przeczytałem Wasze opinie - no i cóż, normalne, zdania podzielone...
Sam niedawno sporo sie nagimnastykowałem, żeby kupić laptopa z matową
matrycą - stanęło na Thinkpadzie Z61e i jestem bardzo zadowolony. Kolory
może i widywałem lepsze, ale co do jasności, kontrastu (szczególnie na
zasilaniu sieciowym) i kątach widzenia, o których wcześniej chyba nikt
nie wspomniał - nie mam żadnych zastrzeżeń.

Dlaczego mat?
bo:
1. pracuję w różnych miejscach, zwykle coś mi od tyłu na ekran świeci -
przy glare bym nie popracował.
2. wystarczy mi oglądanie swojej twarzy przy goleniu. tego co dzieje się
za mną też wolę nie widzieć.
3. glare może i łatwiej się czyści, ale i łatwiej brudzi...
4. kwestia gustu.
5. bo wszyscy mają glare ;)

poza tym - ciekawe, ze IBM/Lenovo swoje wyższe serie (przynajmniej na
razie) wyposaża jedynie w matowe matryce. Pomijam kwestie ich jakości w
porównaniu z takim np Acerem...

--
Pozdrawiam,
P.W.