Re: Pamięć RAM

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 13:03:54 MET DST

Użytkownik "Yoop" <yoop-cut-it-@wp.pl> napisał w wiadomości
news:uchhir1g81te$.1x8y7eoaj14vk$.dlg@40tude.net...

> Programy do obliczeń numerycznych Matalb, Mathematica oraz do MES
>
> Ja wiem, że 8GB to max, nadal nie rozwiązuje to mojego problemu, które
> konkretnie włożyć. Jaki producent i jakie parametry. Nie znam się na tym
> za
> bardzo i nie wiem jak istotny bedzie wpływ tego Czy będą CL 4 czy CL5; czy
> na @667 czy @800 itd.

Nie sposób określić jakie pamięci potrzebujesz i ile GB. Wymagania
pamięciowe programów o których mówisz w największym stopniu zależą od tego
co próbujesz obliczać. Proste obliczenia wiadomo nie zabiorą dużo RAMu,
jednakże skomplikowane macierze itp. odpowiednio więcej. Tak właściwie to
chyba Ty najlepiej będziesz wiedział ile RAMu Ci potrzeba. Odnośnie
prędkości i CL4/5 - róznica jest odczuwalna ale raczej przy bardzo
skomplikowanych obliczeniach zajmujących długie godziny. Wtedy może sie
okazac że na lepszej pamięci zamiast 20 godzin, będzie liczył 19,5 godz....
To też zależy od tego co będziesz obliczał. Do prostych obliczeń które
zajmują nie więcej niż kilkanaście/kilkadzieścia sekund chyba nie ma sensu
pakować super-szybkie pamięci, bo dałoby to zysk w postaci ułamka sekundy,
którego nawet nie zauważysz...

--
rb