Re: Zamień Ciepło z procesora na prąd ;)

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Fri 29 Jun 2007 - 08:55:47 MET DST

Dnia Fri, 29 Jun 2007 08:28:59 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> A co to ma do rzeczy? Chyba nie rozumiesz pojęcia sprawności.
>
> Liczy się nie to, jaki sens ma działanie urządzenia, tylko
> z jakimi stratami następuje konwersja energii. Dysk masz
> zasilany elektrycznie. Większość energii elektrycznej
> zostanie przetworzona na kinetyczną ruchu dysku, a część
> zostanie stracona na ciepło w silniku. Pomijam tu oczy-
> wiście mechanizm głowicy i elektronikę, one mają własne
> sprawności.
>
> Gdyby *całość* energii elektrycznej została przetworzona na
> kinetyczną, sprawność byłaby 100%. Jak silnik się zatrze i
> [...]

Przyjmijmy, że nie wiem co jest w dysku w środku. Dostarczam mu molexem
paręnaście watów a jedyne co mi wychodzi na zewnątrz to słabiutkie sygnały
elektryczne na kabelku sygnałowym (które zaraz zamienią się w ciepło na
chipsecie) i ciepło. Traktując podobnie cały komputer mamy podobnie.
Wsadzamy kilkaset watów zasilania i na wyjściu dostajemy prawie tyle samo
ciepła. Prawo zachowania energii się kłania.