Re: plyta i865 z Intel Core2 duo

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Thu 28 Jun 2007 - 20:06:42 MET DST

Olek_ napisał(a):

> ale czy w tej konfiguracji E4400 bedzie szybszy od pentiuma D 925 (3GHz)?

Nie będzie wolniejszy z pewnością ale mniej prądożerny i gorący.

> bo C2D miesci sie w budzecie, tak jak pytalem chodzi mi glownie o to czy
> bedzie dobrze wspolpracowala plyta i865G z C2D (oczywiscie plyta w
> opisie producenta ma ze wspolpracuje )

Po prostu działa. :)

> do wyboru są procki: pentium D (915,925) celerony D
> 360(3.46GHz);(Conroe-L) 440(2.0GHz,512KB) albo wlasnie core2 duo ktore
> mocno potanialy ostatnio i za 500zl mozna miec E4400 albo dolozyc
> jeszcze 150zl i E6320,
> dodam ze to nie bedzie budowa od zera, pamieci (1GB DDR), grafike itd
> juz mam, w gre wchodzi tylko plyta,
>
> z tego co doczytalem to E6230 na tej plycie bedzie dzialal na FBS
> 800MHz, podczas gdy intel podaje ze chodzi on na 1066MHz ? jak to
> rozumiec? czy bedzie chodzil wolnej? na pol gwizdka? czy mozna zmienic
> [...]

Tu raczej chodzi o stosunek taktowania pamięci i FSB. na i865 jest do
wyboru 4:5, 2:3 i 1:1. Może być tak, że ustawi się mniejsze taktowanie
pamięci niż możliwe.

Np. teraz używam FSB na 266MHz z pamięcią DDR400. Przy 1:1 jest to
raczej niemożliwe z pamięciami DDR1 ale już 4:5 działa dając taktowanie
pamięci na 212MHz. Jednakże płyta może automatycznie ustawić na 2:3
dając tylko 177MHz.

Pozdrawiam, Radek