Re: plyta i865 z Intel Core2 duo

Autor: Radek <deepsky_at_go2.pl>
Data: Thu 28 Jun 2007 - 12:26:40 MET DST

Witam,

> Czy ktos sprawdzal jak dzialaja Intele core 2 duo (np. E4400,
> E2160,E6420) na plytach z i865G np. GA-8I865GME-775-RH
> http://gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-8i865gme-775-rh_66.html

Tak ale ja na Asrock 755i65G.

> wiem ze to troche katkolomna kombinacja, chipset ma ladnych pare lat ale
> ciagle dobrze sie sprzedaje wsrod mniej wymagajacych, niepodkrecajacych
> userow

Nie, dlaczego karkołomna?

> na pytanie dlaczego i865, z 2 powodow, cena (plyta to tylko okolo 180zl)
> oraz o wiele wazniejszy powod, 2 kanaly IDE, potrzebna mi koniecnie
> mozliwosc podpiecia 4 urzadzen ide, dyskow, napedow, w wszystkie nowy
> plytu na intelu maja tylko jeden kanala ide, nieliacza wynalazkow typu
> raid na ktrorm niewszystko dziala, szczegolnie napedy

Na 755i65G akurat mam nieszczęśliwy kłopot z zadziałaniem obu kanałów
IDE równocześnie. To znaczy płyta widzi wszystkie napędy ale system
ma problemy z bootowaniem się. Podejrzewam, że problem jest do obejścia.
(albo z jednym bardzo wiekowym cdrw)

> mozna zamonotowac w te plyte takze pentiuma D 915 albo 935 , ale podobno
> nowe core2 maja duza lepsa wydajnosc, tylko czy w starych chipsetach da
> sie wykorzystac te moc?

Pewnie że tak choć oczywiście DDR2 da większą przepustowość co się
przydaje w takim np. Quake4 ale nie dajmy się zwariować. :)
755i65G 2xDDR400 z E2160@2.7GHz (300MHh FSB) choć nie jest najszybszy
to jednak stanowczo nie jest wolny pod żadnym pozorem.

> Zalezy mi przedewszystkim na stabilnej pracy systemu, a ponadto na
> wydajnosci, niema byc to sprzet do grania wiec PCI-E niepotrzebne

W ogólnym zastosowaniach wydajność będzie dość dobra. Ze stabilnością
też nie powinno być żadnych problemów. W każdym razie nie wtedy kiedy
się nie podkręca. 755i65G ma FSB tylko do 300MHz i brak regulacji Vcore.
Nie będzie się "kręcił" tak jak nowsze płyty główne z DDR2 ale trochę
się jednak kręci. :)

To wszystko zależy od ceny - jeśli płyta jest niedroga (moja kosztowała
160zł) i można zachować posiadane podzespoły to względnie mniejsza
wydajność jest jak najbardziej do zaakceptowania imho.
(i później w dogodnym momencie przesiąść się na inną płytę główną
bez większych strat)

Ciekawostką jest (zdziwiłem się), że Asrock 755i65G pozwala nawet
wsadzenie 4xCPU Kentsfield więc zależnie od cen może, się okazać,
że płyta ta będzie mogła mi służyć bardzo długo.
Zresztą GA-8I865GME-775-RH też obsłuży quadcore - uważałbym tylko
aby wziąć odpowiednią "revision" ponieważ te wcześniejsze mogły
nie akceptować C2D.

Pozdrawiam, Radek