Re: Nie mogę ustawić Athlona 2800+ na 166MHz

Autor: Silent_Bob <ndchoros_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 19:47:44 MET DST

Robbo <przykre@ale.nie.mam> napisał(a):

> AMD Athlon XP (Barton) 2800+

Podaj serię procesora.

> Wiatrak: Gigabyte 3D Cooler

Jakie temperatury?

> 2 x 512 MB, TwinMOS
> Model: M2G9J16-MK
> PC3200(CL2.5) DDR-DIMM
> jako Dual Channel

> - Windows XP podczas uruchamiania zawiesza się,
> bądź komputer restartuje się -- po kilku próbach

To wygląda na błędy pamięci.

> Zworki CLK_SW i CLK_RATIO na płycie mam ustawione na AUTO.

> Memory Frequency By SPD

Tu ma być AUTO.

> AGP Fast Write Capacity [Enabled]

Wyłącz.

> CPU Thermal_Throttlig [50.0%]

Wyłącz.

> DIMM OverVoltage Control [Normal]

Podbij. Defaultowo pewnie daje 2.5V, a powinno 2.6V

> Sprawdzałem pamięć "memTestem".

Ile godzin? Błędy najszybciej wychodzą na teście 5. Daj parę godzin w pętli.

Po pierwsze, wgraj najnowszy BIOS. Po drugie, sprawdź z ustawieniami jak
powyżej. Pamięci w dobrych slotach? Spróbuj wyjąć jeden moduł DIMM i testuj.
Spróbuj też ustawić zworkami mnożnik 12.5.
Wg mnie winna jest pamięć. Sam miałem problemy z TwinMOSami w dual channel
na SocketA. Pomogła wymiana.