Nie mogę ustawić Athlona 2800+ na 166MHz

Autor: Robbo <przykre_at_ale.nie.mam>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 17:22:44 MET DST

Witam,

Posiadam komputer o konfiguracji:

*** Procesor
AMD Athlon XP (Barton) 2800+
Wiatrak: Gigabyte 3D Cooler

*** Płyta główna
Gigabyte 7N400 Pro2 (rev. 2.0) FK

*** Pamięć
2 x 512 MB, TwinMOS
Model: M2G9J16-MK
PC3200(CL2.5) DDR-DIMM
jako Dual Channel

*** Karta graficzna
ATI Radeon 9500 Saphire

*** Obudowa
Chieftec 2BD-601A-CMO1-X-1
Zasilacz: Chieftec, ATX-1136H, max.load: 360W

*** Dysk
Jakiś Samsung na SATA.

*** Dodatkowo
Nagrywarka TDK, Stacja dyskietek 1,44''.

Problem polega na tym, że gdy ustawiam w SETUPie
częstotliwość FSB na 166MHz (procesor wówczas,
podczas startu komputera, jest przedstawiany jako
AMD Athlon(tm) XP 2800+), to:
- Windows XP podczas uruchamiania zawiesza się,
   bądź komputer restartuje się -- po kilku próbach
   uruchamiania, Windows odmówił posłuszeństwa na dobre
   (nie uruchamiał się już nawet po przestawieniu FSB
   na bezpieczne 133MHz). Podobnie, nie dało się
   uruchomić trybu awaryjnego i VGA.
- Fedora Core, podczas uruchamiania zgłasza błędy stronicowania
   pamięci i tyle -- raz udało się uruchomić Fedorę, ale Gnome
   zączął zgłaszać błędy, programy się wyłączały z monitami
   o błędach i w końcu X'y się wyłączyły.
- Prouszać się w SETUPie można bez problemów.
- GRUB działa bez problemów.

Jeśli ustawię FSB na 133MHz (procesor wówczas
jest przedstawiony jako: AMD Athlon(tm) XP 2200+), to
wszystko działa poprawie.

Zworki CLK_SW i CLK_RATIO na płycie mam ustawione na AUTO.

W SETUPie mam taką konfigurację (reszta defaultowa):

*** Advanced Chipset Features

System performance [Normal]
FSB Frequency [133MHz] <- gdy to przestawię na 166MHz to są problemy
CPU Interface Optimal
Memory Frequency By SPD
Resulting Frequency 400MHz
Memory Timings Normal
T(RAS) 8
T(RCD) 3
T(RP) 3
CAS Latency 2,5
AGP Frequency [Normal]
AGP 8X Support [Enabled]
AGP Fast Write Capacity [Enabled]
CPU Thermal_Throttlig [50.0%]

*** Frequency/Voltage Control
VCORE OverVoltage Control [Normal]
DIMM OverVoltage Control [Normal]
AGM Over Voltage Control [Normal]

Próbowałem podnosić napięcie VCORE i DIMM
o najmniejszą możliwą wartość (odpowiednio: +5%
i +0.1V chyba).
Sprawdzałem pamięć "memTestem".
Robiłem eksperymenty z FSB 166MHz i niższymi
(ustawionymi zworkami) mnożnikami.
Resetowałem SETUP poprzez wyjęcie baterii.
Brałem "System Performance" na manual
i ustawiałem procentowo niższe częstotliwości
dla pamięci.
Brałem "System Perfornamce" na turbo.
Brałem "Memory Timings" na turbo.
Niestety, ale wymienione zabiegi nic nie dały.

Uprzejmie proszę o pomoc w ustawieniu
mojego procesora na 2800+.
Dziękuję.

Robbo