Re: laptop acer - kolejna naprawa - wymiana na nowy

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 24 Jun 2007 - 21:10:04 MET DST

On 24 Cze, 20:44, "marcinza" <marci...@hot.pl> wrote:
> witam
>
> znojoma na acera . laptop był już kilka razy naprawiany w serwisie w blascu
> i brnie ( chyba 5 razy ) i teraz znowu pojedzie - padła nagrywarka i są
> jakieś plamki na matrycy
>
> może jest ona naiwna ale czy przysługuje mojej znajomej wymiana tego lapka
> na nowy ??? wolny od wad??? jest coś na ten temat w polskim prawie????
>
> czy komuś acer wymienił sprzet na nowy??? ewentualnie jak to z nimi
> rozegrać???
>
> pozdrawiam

Kupujący ma obowiązek zgłosić usterkę w ciągu 1 miesiąca od jej
wystąpienia. Inaczej traci prawo do jej bezpłatnej naprawy. Usterka
może być naprawiana przez czas jaki jest potrzebny do naprawy tej
usterki. (Nie żartuje). Tego czasu nie określa naprawiający, chodzi o
czas zwykle potrzebny do naprawy takiej usterki. Jeśli naprawa w takim
czasie nie zostanie dokonana kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży
i zarządać zwrotu pieniędzy. Dlatego wystąpienie jej samej usterki w
tym samym urządzeniu oznacza zwykle możliwość zwrotu gotówki.
Uprzedzam, że to droga przez mękę, bo zwykle sądowa. Sprzedawcy nie
przyzwyczaili się jeszcze do nowych (europejskich) przepisów i w
głowie im się to nie mieści.
Jeśli usterka pojawi się w ciągu 6 miesięcy od sprzedaży prawo
zakłada, że zakupiony towar był uszkodzony w już w momencie sprzedaży.
Sprzedawca może twierdzić inaczej tylko jak to udowodni.
Tak rzeczy najciekawsze...