Re: Skaner Canon 8600F - opinie

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 24 Jun 2007 - 15:36:37 MET DST

Użytkownik "Padre_peper" <Padre@no.net> napisał w wiadomości
news:f5lqpn$5lf$1@mx1.internetia.pl...
> Przyjęło się, że dla slajdów to 4D (chociaż ostatnio mówi sie o
>
> Doczytaj o czym pisze wątkotwórca, 20 letnie slajdy na materiałach ORWO
> maja tak mały zakres tonalny, że wystarczy do nich każdy amatorski skaner
> z przystawką do slajdów i dostateczną rozdzielczością. Ostatnio

Nie mam żadnego doświadczenia z 20-letnimi materiałami ORWO, wyobrażam
sobie, że mogą byc nieżle wypłowiałe. Co nie znaczy, że na lepszym skanerze
nie da się uratować wielu szczegółów.

> skanowałem ok. 25letnie negatywy ORWO na swoim skanerze żałosnej marki
> TEVION (2400Dpi)który kupiłem wyłącznie ze względu na śmieszna cenę
> (140zł) tylko do archiwizacji cz.b. dokumentów przy 150dpi i wydruki
> termosublimacyjne ze skanów po zgrubnej obróbce są lepsze niż odbitki z
> fotolabu z tych samych negatywów

A to nie jest żaden dowód. Ani fotolab ani termosublimacja nie wyznaczają
żadnego punktu odniesienia jeśli chodzi o jakość. Dopiero po porównaniu z
czymś dobrym można wydawać opinię.