Klucz włączający komputer

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Wed 20 Jun 2007 - 09:51:08 MET DST

Potrzebuję jakiegoś sprzętowego lub półsprzetowego, klucza do
uruchamiania komputera. Ponieważ komputer wpadł w ręce jakiegoś
dzieciaka z mózgiem orzeszka ziemnego co to obsługuje komputer jak
konsole i poniewiera jak smiec. to jego rodzice poprosili mnie aby mu to
ukrócić. dlatego myślałem nad jakimś kluczem który trzeba by gdzieś
wsadzić i dopiero wtedy by sie uruchomił komputer. Myslalem o kluczu
USB, a na nim bootloadrer i dopiero z niego uruchamiać - tyle ze płyta
na 99% nie wspiera uruchamiania z USB :|. W domu tym sieci nie ma więc
wzbudzanie zdalne z innego komputera odpada. robienie czegoś na zasadzie
  chwilowego zwarcia styków power jest dość kłopotliwe w montażu i
uruchamianiu. Było by prawie dobre.

Bios chce maksymalnie zahasłować, by wstęp nie był prosty. Pewnie tylko
hasło do wglądu biosu mi zostaje. A to hasło można odczytać dowolnego
systemu operacyjnego. Zresztą każde hasło można złamać lub się dowiedzieć.

Macie może jakieś metody uruchamiania komputera np przez jednego z
rodziców? Dzieciak jest wybitnie niesforny.