Re: Stary laptop - co jest najsłabszym ogniwem?

Autor: AcePL <ace_at_op.home.plsmieciom_nie>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 17:58:16 MET DST

Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał(a):

> Na pewno jest to dosyć słaby sprzęt na nowe distro Linuksa z domyślnymi
> ustawieniami i jakimś GNOME czy KDE. To z pewnością mogę napisać.

Czy ja wiem...

Mam HP 4150B z PIII 500MHZ, 256 MB RAM, 30GB HDD Toshiba i 8 MB ATI Rage
Mobility AGP.

Ubuntu 6.12 działa prawie dobrze (choć nie tak szybko jak WinXP SP2), ale
różnice są nieznaczne. Wkurza tylko to, że ACPI pod Ubuntu nie działa i
musiałem wyłączyć przy instalacji (ale BIOS ma zastrzeżenie, że to ACPI
tylko pod w2k) więc może to jest powód małych przestojów. Ale wszystko
działa bardzo ładnie.

Wydaje mi się, że problem powolności może być właśnie w ACPI.

Zadam jednak idiotyczne pytanie: to na pewno taka konfiguracja jak podałeś?
P III 800? A może w BIOS system jest "underclocked"? ;) Nie ma - na
przykład - magistrali przyciętej do 66 MHZ? Albo procesor ma zmieniony
mnożnik?