Re: Stary laptop - co jest najsłabszym ogniwem?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 01:13:28 MET DST

** shive wrote:

> To Compaq Armada M700 używany kiedyś jako narzędzie pracy biurowej.
> Uruchomić się wszystko da, ale trochę to trwa.

Ale konkretnie co i ile trwa? Bo to co wypisujesz to ciut
nieprecyzyjne, być może tyle to trwa bo to po prostu wolny laptop? :)
Np. jeżeli taki Firefox uruchamia się kilkanaście sekund to IMHO to
normalne na tym sprzęcie.

> Do myślenia o dysku skłoniła mnie obserwacja, że tempo działania jest
> identyczne bez względu na to, co chcę robić - czy jadę z linii
> poleceń, czy ze środowiska graficznego jest dokładnie tak samo.

Ale to o niczym nie przesądza. Przecież np. kompilacja kernela z linii
poleceń naturalnie jest bardziej obciążająca niż np. wyświetlenie 20KB
bitmapy za pomocą xv.

No więc może zrób jakieś benchmarki (konkretne liczby) i je przedstaw to
będzie można ocenić na ile przystają one do takiego sprzętu i czy jest
gdzieś jakiś problem czy to może po prostu tak właśnie ma działać na
tym sprzęcie. :)

> W takim razie będę musiał we Wrocławiu poszukać jakiegoś sklepu z
> używanym sprzętem, gdzie by mi zrobili upgrade, sam nie chcę grzebać.

Wymiana dysku czy pamięci to nie *powinno* być bardzo kłopotliwe. Nie
znam konkretnie tego laptopa ale przypuszczam, że pamięć masz od spodu,
wystarczy odkręcić śrubkę w jednym miejscu i zdjąć pokrywkę. Dysk
również powinien być łatwo dostępny. Tylko nie szarp tego na siłę, jak
musisz na siłę tzn. że być może coś robisz nie tak. ;)

> Napisałem tutaj właśnie z obawy przed NTG na grupie linuksowej, w
> końcu pytanie dotyczy sprzętu :)

No ale niestety nie napisałeś konkretnie np. czy transfer rzędu 3MB/s
to normalna sprawa dla takiego czy innego dysku etc., więc ciężko
cokolwiek powiedzieć.

Na pewno jest to dosyć słaby sprzęt na nowe distro Linuksa z domyślnymi
ustawieniami i jakimś GNOME czy KDE. To z pewnością mogę napisać.