Re: Stary laptop - co jest najsłabszym ogniwem?

Autor: shive <spamfree_at_spamfree.domain>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 00:24:11 MET DST

Konrad Kosmowski napisał(a):
> Dołóż przede wszystkim pamięci.

128 to serio tak mało?

>> Problem: po zainstalowaniu linucha
>
> Linuksa.

Hmm... po tylu latach używania wyłącznie Linuksa w domu i w zawodzie
jakoś sam nie czuję się urażony "linuchem" :P

> To ciągłe mielenie to najprawdopodobniej używanie swap - czyli masz za
> mało pamięci. Banalnym sposobem aby to sprawdzić jest sprawdzenie
> ilości dostępnej pamięci. Co do dysku to mógłbyś sprawdzić czy ma
> włączone DMA.

Ze swapem już sprawdzałem. Po załadowaniu systemu do poziomu linii
poleceń 'free' zwraca zajęte 51MB ze 128MB RAM i zero zajętego swapu.
Nawet linia poleceń działa cholernie wolno...

> Taki nieumiejętnie postawiony Linux, czy dowolna popularna dystrybucja
> postawiona z "cegłą na [enter]" żre dużo pamięci.

Hmm... zakładam, że po paru latach pracy na Linuksie przy serwerach i na
desktopie postawiłem jednak nie taki zły system, dlatego szukam powodów
w sprzęcie. W tym przypadku sprawdzałem na debianie "minimal" czyli core
system + gnome oraz centos 5 w podobnej formie.

--
shive