Re: Stary laptop - co jest najsłabszym ogniwem?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 00:28:22 MET DST

** shive wrote:

>> Dołóż przede wszystkim pamięci.

> 128 to serio tak mało?

Skoro mieli Ci bezustannie dyskiem to najwyraźniej jest to za mało.
Przecież to banalnie prosto policzyć - prosta matematyka, po prostu
dodaj sobie ile pamięci potrzebują programy, których chcesz używać no i
odejmij to od ilości posiadanej pamięci, jeżeli wyjdzie Ci na minus to
masz za mało.

(...)

> Ze swapem już sprawdzałem. Po załadowaniu systemu do poziomu linii
> poleceń 'free' zwraca zajęte 51MB ze 128MB RAM i zero zajętego swapu.
> Nawet linia poleceń działa cholernie wolno...

Hmmm. A DMA włączone?

> Hmm... zakładam, że po paru latach pracy na Linuksie przy serwerach i
> na desktopie postawiłem jednak nie taki zły system, dlatego szukam
> powodów w sprzęcie. W tym przypadku sprawdzałem na debianie "minimal"
> czyli core system + gnome oraz centos 5 w podobnej formie.

GNOME przy 128MB - zapomnij. Z resztą jak napisałem, prosta matematyka.