Re: USB - jak poznac czy 2.0 czy 1.1?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 12 Jun 2007 - 16:41:56 MET DST

Marcin wrote:
> Witam,
> Pytanie wprawdzie na pograniczy soft/hard, ale mysle, ze to jest najlepsza grupa.
> WinXP, hub usb 2.0 z czytnikiem kart SD (teoretycznie, totalny noname, kupiony
> w sklepie tchibo :-))
> Od czasu do czasu pojawia mi sie informacja z windows, ze sprzet moglby
> dzialac szybciej gdyby podlaczony byl do portu usb 2.0
> Na pewno jest tak podlaczony, wiec skad ten komunikat?
> Jak moge poznac z poziomu windows, czy urzadzenie pracuje jako usb 1.1 czy
> 2.0? Pomijam tutaj eksperymenty z pomiarem transferu, itp.
> [...]

Nie wgłębiałem się w tajniki protokołu USB, widziałem jednak urządzenia
przy których windows zgłaszał, iż mogą działać szybciej. Wydaje mi się
że to wada/cecha urządzeń, dla przykładu podłączenie tego samego kabla
do innego odbiornika (np skaner USB 2.0) nie zgłasza problemów.

Zgaduje, że host z urządzeniem na początku negocjuje co i jak, na tym
etapie urządzenie USB zgłasza się jako 2.0, a pracuje jako 1.1 (czy coś
w tym stylu). Komunikat/Alert można wyłączyć w panelu sterowania/system

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/