Jak konfiguracja?

Autor: Ricardo <kill_at_spam.edu>
Data: Mon 11 Jun 2007 - 15:02:45 MET DST

Witam,
Planuje zakup peceta. Chcialbym,zeby byla to w miare mocna rzecz - kompa
wykorzystuje do obliczen chemicznych (czasem schodzi ze 2-3 doby), analizy
pozycji szachowych - bywa, ze podobnie. Ponadto bawie sie troche kodowaniem
i bazami danych (Borland Builder, Visual Studio, Perl, MySQL, PostgreSQL)
chociaz raczej amatorsko. Dla rozrywki od czasu do czasu chcialbym odpalic
sobie jakas gierke z przyzwoita grafika. Wiem, ze opis specyfikacji jest
wciaz dosc ogolny ale mam nadzieje, ze daje pewne wyobrazenie o moich
potrzebach aplikacyjnych sprzetu. Teraz pytania z prosba o porady.
1. W sklepiku na rogu polecono mi: Intel Core Duo plus plyta, 2 x 2GB RAM, 2
x HD SATA 300 GB (do raidu), grafa ok. 600-800 PLN, Monitor 19'' LCD za ok.
4600 PLN. Co sadzicie tak pi razy oko o konfiguracji i wycenie?
2. Czy warto inwestowac w procek 4-rdzeniowy (koszt przerazajacy - ok. 2500
PLN!)
3. A teraz kwestia procek 32-bitowy czy 64-bitowy?
4. Nie jestem juz od dawna na biezaco, jesli chodzi o hardware wiec
wybaczcie pytanie - czy warto rozwazac plyte 2-procesorowa czy raczej procek
2-rdzeniowy, a moze 2 procesorowa plyta na 2 proce 2-rdzeniowe? :) Mam
wrazenie, ze proce 2-rdzeniowe wyparly z popularnego rynku plyty
2-procesorowe, czy rzeczywiscie?
5. Acha, jaki system operacyjny, w sensie jeszcze XP czy juz Vista?
Dzieki z gory za wszelkie sugestie. Pozdrawiam serdecznie,
Ricardo