Re: AM2 + DDRI

Autor: pwil <pwil_at_kgb.pl.niedziala>
Data: Sun 10 Jun 2007 - 16:37:55 MET DST

Radosław Sokół nastukał(a):

> Athlon X2 3600+ ma 2 rdzenie 1.9 GHz / 256 KiB cache.
> Athlon 64 3700+ ma 1 rdzeń 2.2 GHz / 1 MiB cache.

X2 3600+ to pierwotnie 2x2GHz / 2x(128kB+256kB) cache

X2 3600+ to aktualnie 2x1.9GHz / 2x(128kB+512kB) cache

> Otwieranie programu bardziej zależy od podsystemu wejścia-
> wyjścia, niż procesora. Trochę szybciej będzie ale bez
> drastycznej rewelacji. Dopiero otwieranie procesu przy
> dużym obciążeniu obliczeniowym naprawdę zyska.

Praktyczny przykład, kiedy widać różnicę to np. jak mamy właśnie co
zainstalowany system operacyjny (np. XP), instalujemy na nim to co zwykle w
takiej sytuacji na przeciętnym kompie potrzeba i np. w czasie gdy rozpakowuje
się Acrobat Reader (100% utylizacji jednego rdzenia), w międzyczasie możemy
już przeklikiwać kolejne RealAlternative, QuicktimeAlternative, FFDShow,
FireFox, antywirus, pakiet biurowy (OpenOffice/MSOffice) i idzie to naprawdę
sprawniej, mimo, że w teorii instalacja to przede wszystkim skopiowanie
plików na dysk...

Do samej poczty i www wystarczy P3 1GHz... Choć jak ktoś używa wielu
zakładek, to jednak dobrze mieć coś znacznie szybszego. Mi kiedyś dużo dało
dołożenie RAM'u z 1GB na 1.5GB, podczas gdy sama przeglądarka zjadała po
700MB pamięci... Wydaje mi się, że przeglądarki niezbyt potrafią korzystać z
dodatkowych rdzeni... Ale przy zablokowanych reklamach flashowych i
podkręconym C2D trudno obciążyć procka choćby do 50% :)

--
  /          /\  - IE używasz? poważnie? A w publicznej toalecie...