Re: Monitor LCD do 850zł+ parę pytań

Autor: Padre_peper <Padre_at_no.net>
Data: Sun 10 Jun 2007 - 01:48:35 MET DST

> zeby nie obrazic nikogo, ale ktos kto nie widzi
> roznicy miedzy crt a lcd jest po prostu slepy
> zwlaszcza przy tak kiepskich lcd-kach (do 1400 zl)

Nie zgodzę się z tobą, postrzeganie obrazu na monitorze jest bardzo
subiektywne i zależne od przyzwyczajenia. Wiele lat zajmowałem się
m.inn. serwisem RTV i nie raz po naprawie telewizora klienci zgłaszali
pretensje do jakości obrazu, dopiero kiedy n.p. zjechało sie mocno z
kontrastem i nasyceniem aż obraz zrobił się do kitu wtedy z ulgą
stwierdzali że wreszcie jest wszystko OK. Bywało że musiałem już u
klienta w domu regulować kolory bo przed awarią obraz miał silną
dominację jednego z kolorów ale domownicy uważali że taki właśnie jest
dobry obraz.
Spotykałem już opinie, że obraz z LCD jest za ostry i widać schodkowanie
ukośnych linii gdy tymczasem w CRT nie przeszkadzała człowiekowi
rozjechana zbieżność.
Najczęściej człowiek zaczyna sobie zdawać sprawę z tego że ma lepszy czy
gorszy monitor jak sobie na innym kilka dni popracuje.