Re: "rozwojowa" płyta główna pod Intela? [długie]

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 09 Jun 2007 - 22:21:48 MET DST

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <marcin-ka@poczta.gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:f4eej2$q12$1@inews.gazeta.pl...

> No wlasnie o to pytam od samego poczatku: jaka jest przyszlosc LGA775? Czy
> sa jakies przecieki o tym, ze Intel planuje nowy standard podstawki? Kiedy
> takowa moglaby stac sie dominujaca na rynku, powodujac wzrost cen
> procesorow dla "starej"?

LGA775 będzie pewnie jeszcze dość długo. Tyle że to niewiele znaczy.
Wystarczy że Intel zmieni schemat zasilania i już nowe procesory mimoże
wejdą w płytę to nie będą działać. Niezabawem Intel ma wypuścić procesory ze
zintegrowanym kontrolerem pamięci (jak w AMD) i wątpię żeby chodziły one na
aktualnych płytach (ale może mam nieświeże info)

> Co przemawia przeciwko tym przejsciowkom ATA->SATA za 30-40 zl, dostepnym
> np. na Allegro? Dodatkowa karta to dodatkowe sterowniki i nie zawsze
> mozliwosc bootowania z podpietych pod nia urzadzen ATAPI, myle sie?

Rozpatrz jednak AM2. Płyty głowne są tańsze, 2-rdzeniowy A3600+ jest sporo
tańszy od E2140. Wiele płyt ma 2xIDE więc można podłączyć 4 napędy. Odnośnie
przyszłych CPU to procesory AM2+ mają być kompatybilne z dzisiejszymi
płytami AM2 (ale czy napewno tak będzie to nie wiadomo)

> To milo :) Dawniej nie bylo to takie pewne.

To musiałoby być baaardzo dawno :) Chyba wszystkie "lepsze" płyty na s478 /
s423 / s370 (jeszcze pod P III) miały już wyprowadzenie USB na pinach