Re: "rozwojowa" płyta główna pod Intela? [długie]

Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński <marcin-ka_at_poczta.gazeta.blah>
Data: Sat 09 Jun 2007 - 16:48:13 MET DST

maX pisze:

> Teoretyczne wystarczyłoby się sugerować "CPU Support List" dla danej płyty -
> czy obsługuje aktualne 4-rdzeniowce. W praktyce, w przyszłości z
> 4-rdzeniowcami Intela dla dzisiejszych płyt może być tak samo jak dzisiaj z
> 2jajami dla s939 - rzadko dostępne i horrendalne ceny (tzn. większe niż
> analogiczny 2-jaj AM2 razem z płytą główna).

No wlasnie o to pytam od samego poczatku: jaka jest przyszlosc LGA775?
Czy sa jakies przecieki o tym, ze Intel planuje nowy standard podstawki?
Kiedy takowa moglaby stac sie dominujaca na rynku, powodujac wzrost cen
procesorow dla "starej"?

> Nie wiem czy za 3 lata DDR3 będą już tańsze od DDR2. Więc ten warunek można
> sobie odpuścić. Szczególnie że jak płyta wspiera DDR3, to zazwyczaj kosztem
> 2 gniazd DDR2

Ten Gigabyte, ktorego mam na mysli, ma 4 gniazda DDR2.

> Karta z ATA100/133 na PCI.

Co przemawia przeciwko tym przejsciowkom ATA->SATA za 30-40 zl,
dostepnym np. na Allegro? Dodatkowa karta to dodatkowe sterowniki i nie
zawsze mozliwosc bootowania z podpietych pod nia urzadzen ATAPI, myle sie?

> Albo również wymienić dyski.

Taka opcja nie wchodzi w gre.

> Każda chyba płyta główna ma piny na płycie do wyprowadzenia USB na front.

To milo :) Dawniej nie bylo to takie pewne.

Dzieki za sugestie,
Cooler