Re: Pamięć RAM 532 a 667 Mhz

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Fri 08 Jun 2007 - 20:32:51 MET DST

Użytkownik "owp" <owp1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f4bvg6$43v$1@inews.gazeta.pl...
> Zakupiłem niedawno laptopa. Testuję go teraz, czy wszystko chodzi ok i mam
> problem. Otóż program Sisoftware Sandra pokazuje, że pamięć jest taktowana
> (nie wiem czy się poprawnie wyrażam, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi)
> 532Mhz, a w specyfikacji komputera jest wyszczególnione 667.
> Oglądałem kości (2*1GB), na tej, którą dołożył sklep jest napisane 667, a na
> 'orginalnej' nie mogłem się doczytać (było coś **-555-**). Aha procesor
> CoreDuo jest na szynie 532Mhz.

A więc jeden mmoduł to 533 MHz, a drugi 667 MHz. Pamięci nie mogą chodzić
asynchronicznie. Podam analogię: leci program w tv. Obraz jest znacznie szybszy,
niż dźwięk. Nie za bardzo się ogląda. Tak samo z pamięciami. :) Szybsze
zwalniają do wolniejszych.

> I moje pytanie - jak się mogę upewnić jaka jest ta pamięć ? Nie wiem, czy iść
> do sklepu wymieniać, nie chcę wyjść na głupka :)

Jak prawdziwy sklep to nie wyśmieją ciebie, a wręcz przeciwnie - wytłumaczą.
Chyba, że kupiłeś w MM, albo w jakimś innym markecie.

No i druga rzecz - czy
> ma to istotne znaczenie ? Przyznam, że osiągi komputera nie powalają (CoreDuo
> 2Ghz, GF7300, 2GB ram, Vista Home), no ale nie spodziewałem się demona
> szybkości za tą cenę :)

Tutaj niech ktoś inny się wypowie. Nie mam C2D, więc nie mogę powiedzieć jaki ma
wpływ, ale IMO kilka % wydajności.

> Aha jeszcze jedno - Sandra wskazuje na hdd jako ATA, tymczasem jest SATA (tak
> wskazuje nazwa no i menedżer urządzeń).

Niektóre programy też tak mają. :) Wgraj everest i na nim możesz sprawdzić, ale
skoro w menedżerze urządzeń masz sata, więc to będzie sata(n). ;)