Re: A64 Venice 3000 przy memory frequency 129.MHz.

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 08 Jun 2007 - 09:23:15 MET DST

galu.usenet@gmail.com pisze:

> W sklepach moduły te widziałem od 129zł (nówki), w tzw. komisach
> rozrzut cen od 115 do 160zł. Gdynia.

A gdzie indziej za ile? Bo cena 129 zł za moduł to wcale
nie jest dużo. Przypomnij sobie czasy, gdy za 1 MiB pojem-
ności pamięci płaciło się 100 zł...

> Ogromną poprawę komfortu pracy przyniosła mi nie wymiana procesora z
> Durona 1400MHz na A64 3000+, ani nie zmiana taktowania pamięci ze 133
> na 200MHz, ani CL2,5 ani nawet dual channel tylko zmniejszenie
> rozmiaru pliku stronicowania pod XP z 1GB na 256MB. Niestety przy

A to jest dziwne i może znaczyć, że używasz zbyt pamięcio-
żernego oprogramowania.

> mnóstwem tabów i kilka dokumentów Office 2007. Ale często mam włączony
> zasobożerny Eclipse + EclipseME, do tego Paint Shop itp. cuda, czasami

No właśnie. Eclipse. I Java w ogóle. Brrrrr.

> zdarzy mi się pobawić w komponowanie muzyki przy użyciu softu który
> razem z wtyczkami VST potrafi zjeść nawet do 400MB RAMu. Nie mówiąc o
> tym, że od czasu do czasu lubię odpalić sobie jakąś grę i raczej

I to też ewentualnie.

> gdy fizyczny RAM był zajęty dopiero w 60%, to montując 2GB w
> komputerze będę mógł wyłączyć albo maksymalnie ograniczyć plik

Wyłączyć nie. Ograniczyć tak. Ale na cuda nie licz:
plik wymiany jest tylko *jednym* z *dziesiątek* miejsc,
w których odbywa się swapowanie.

> zerknąć ile wyniosło szczytowe zapotrzebowanie na pamięć, w moim
> przypadku nie przekroczyło ono nigdy 1,5GB przy 1GB RAMu i 1GB pliku
> stronicowania. Tylko że za sprawą zrypanego podejrzwam zarządzania
> pamięcią wirtualną pod XP 600MB przypadało w tej sytuacji na fizyczny

Ono nie jest zrypane -- po prostu programy zazwyczaj źle
wskazują cel zajmowania pamięci, bo chcą, by były szybciej
obsługiwane (co oczywiście spowalnia *inne* równolegle dzia-
łające programy i pogarsza ogólne działanie systemu). Taki
egoizm. W Viście zablokowano większość tych wskazówek, więc
programiści nie mogą poprawiać działania swoich programów
kosztem innych. Wbrew pozorom nie była to wcale zmiana
systemu zarządzania pamięcią, tylko polityki obsługi
aplikacji...

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |