Re: A64 Venice 3000 przy memory frequency 129.MHz.

Autor: <galu.usenet_at_gmail.com>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 23:15:20 MET DST

On 6 Cze, 14:07, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:

> Hm? O ile?
>
> BTW co takiego robisz, że przy 1 GiB RAMu jest wolno, a przy
> 2 GiB będzie OK?

W sklepach moduły te widziałem od 129zł (nówki), w tzw. komisach
rozrzut cen od 115 do 160zł. Gdynia.

Od razu napiszę, że dalsza część mojej wypowiedzi średnio będzie
pasowała do tematyki grupy bo dotyczyć będzie wyłącznie systemu
Windows XP. Jak ktoś jest na tym punkcie wrażliwy to niech nie czyta.

Ogromną poprawę komfortu pracy przyniosła mi nie wymiana procesora z
Durona 1400MHz na A64 3000+, ani nie zmiana taktowania pamięci ze 133
na 200MHz, ani CL2,5 ani nawet dual channel tylko zmniejszenie
rozmiaru pliku stronicowania pod XP z 1GB na 256MB. Niestety przy
takim ustawieniu po pewnym czasie wyskoczyć lubi komunikat o braku
pamięci.
Na codzień, nie licząc Konnkekta, Foobara, Kerio i pomniejszych
"ulepszaczy" w rodzaju Launchy'ego, QT TabBara, otwarta jest Opera z
mnóstwem tabów i kilka dokumentów Office 2007. Ale często mam włączony
zasobożerny Eclipse + EclipseME, do tego Paint Shop itp. cuda, czasami
zdarzy mi się pobawić w komponowanie muzyki przy użyciu softu który
razem z wtyczkami VST potrafi zjeść nawet do 400MB RAMu. Nie mówiąc o
tym, że od czasu do czasu lubię odpalić sobie jakąś grę i raczej
niechętnie zamykam wówczas otwarte aktualnie aplikacje - nie mówiąc o
restarcie...
Idę tym tropem - skoro przy 1GB fizycznego RAMu i 1GB swapa nigdy nie
przytrafił mi się komunikat o braku pamięci, za to system samowolnie
przerzucał sobie full danych z RAMu do pliku wymiany nawet w sytuacji
gdy fizyczny RAM był zajęty dopiero w 60%, to montując 2GB w
komputerze będę mógł wyłączyć albo maksymalnie ograniczyć plik
wymiany, ciesząc się wysokim komfortem pracy przez długie lata, a
przynajmniej do momentu aż nie stwierdzę że bardziej opłaci mi się
sprzedać 4x512MB DDR1 i kupić płytę pod AM2 ;)
Jestem laikiem, mogę pisać bzdury, ale zdążyłem zauważyć że WinXP
stronicuje więcej niż potrzebuje, można się o tym przekonać obserwując
menedżer zadań - zakładka Wydajność oraz Procesy, z wybranymi
dodatkowymi kolumnami (Widok > Kolumny) pokazującymi chociażby ile
pamięci danego procesu jest przerzucanych do pliku pagefile. Można też
zerknąć ile wyniosło szczytowe zapotrzebowanie na pamięć, w moim
przypadku nie przekroczyło ono nigdy 1,5GB przy 1GB RAMu i 1GB pliku
stronicowania. Tylko że za sprawą zrypanego podejrzwam zarządzania
pamięcią wirtualną pod XP 600MB przypadało w tej sytuacji na fizyczny
RAM a 800MB na pagefile.

--
Pozdrawiam,
Michał.