Re: SyncMaster 710n

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 14:38:58 MET DST

skx pisze:
> 1. Natrafiłem na problem z ustawieniem kolorów, największy z czarnym
> (resztę i tak słabo odróżniam). Czarny zamiast czarnym być wpada w
> ciemny granat, nawet przy preinstalowanych fabrycznych ustawieniach.

Nawet na ekranach startowych BIOSu? Jeżeli tak, to jest to
po prostu cecha tego monitora. Dosyć ciekawa, przyznam, bo
czerń na TNach zawsze wpada w szary, nigdy nie widziałem,
żeby w granat...

> Zdaję sobie sprawę zarówno z tego, że nie jest to monitor z najwyższej
> półki, jak i z pewnych trudności, jakie LCD mają z odwzorowywaniem
> kolorów, ale obok stoi niemal 3-letni LG (L1910P), na którym czerń jest
> czarna, więc nie jest tak, że oczekuję niemożliwego :)

Wiesz, ale ten Samsung to TN, a LG to chyba S-IPS, więc
matryca z lepszym odwzorowaniem kolorów i wyższym
kontrastem.

> 2. Wydaje mi się, że ten monitor bardziej męczy wzrok (albo już jestem
> zmęczony), pojawił się tutaj już podobny wątek i chciałem się tylko
> dowiedzieć czy poza ustawieniem natywnej rozdzielczości i odświeżania
> oraz zmniejszeniu jasności i kontrastu mogę coś jeszcze zrobić?

Zmniejszanie jasności i kontrastu *czasem* przynosi odmienny
skutek: trzeba męczyć oczy, by wyraźnie widzieć.

A można zrobić sporo jeszcze. Jeżeli używasz połączenia
analogowego, przejdź na DVI. Właściwie skonfiguruj sobie
środowisko pracy. Ja na przykład przy pisaniu tekstów mam
niebieskie tło i żółty tekst -- o niebo lepsze, niż stan-
dardowe dla Okienek czarne na białym.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |