SyncMaster 710n

Autor: skx <skx213_at_gmail.com>
Data: Tue 05 Jun 2007 - 23:07:20 MET DST

Dostałem właśnie monitorek Samsunga SyncMaster 710n do testów i mam w
związku z tym dwa pytania

1. Natrafiłem na problem z ustawieniem kolorów, największy z czarnym
(resztę i tak słabo odróżniam). Czarny zamiast czarnym być wpada w
ciemny granat, nawet przy preinstalowanych fabrycznych ustawieniach.

Czy można to wyregulować przez menu monitora (oczywiście próbowałem, z
mizernym skutkiem, zainstalowałem również najnowsze sterowniki;
chciałbym wiedzieć czy w ogóle jest sens jeszcze kombinować) czy po
prostu taki jest urok tego monitora i należy przywyknąć albo oddać?

Zdaję sobie sprawę zarówno z tego, że nie jest to monitor z najwyższej
półki, jak i z pewnych trudności, jakie LCD mają z odwzorowywaniem
kolorów, ale obok stoi niemal 3-letni LG (L1910P), na którym czerń jest
czarna, więc nie jest tak, że oczekuję niemożliwego :)

2. Wydaje mi się, że ten monitor bardziej męczy wzrok (albo już jestem
zmęczony), pojawił się tutaj już podobny wątek i chciałem się tylko
dowiedzieć czy poza ustawieniem natywnej rozdzielczości i odświeżania
oraz zmniejszeniu jasności i kontrastu mogę coś jeszcze zrobić?

--
skx