Re: Zasilacz UPS

Autor: Kris <mail_at_unavailable.com>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 11:51:42 MET DST

W artykule news:qq2rzyu2y7dh.15k1d7ugup8c4.dlg@40tude.net,
niejaki(a): MadMan z adresu <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):

> Ja wcale się nie nabijam z tej nazwy, ale jeśli piszą "symulowana
> sinusoida" tudzież coś w stylu "aproksymowany sinus", to oznacza spore
> zniekształcenia owego sinusa - zamiast funkcji ciągłej masz skokową,
> co - jak już pisałem - nie odpowiada zasilaczom z aktywnym PFC
> zazwyczaj. Jakiś czas temu ktoś pisał tu na grupie, że jego Tagan
> wydaje dziwne dźwięki po podłączeniu do UPSa z aproksymowanym sinusem
> (był to chyba APC Back 400 czy coś podobnego). Po podłączeniu do UPSa
> z "czystszym" sinusem (APC Smart 1000) objawy ustąpiły.

Owszem pisałem niedawno. Tak rzeczywiście było. Back UPS CS 500 "bez
sinusoidy" nie dawał rady z moim zasilaczem natomiast Smart UPS 1000 działa
bez problemu. Tak więc warto, chociażby "przyszłościowo i na zapas", kupić
zasilacz "z sinusoidą".
Dodam też, że UPSa używam głównie z powodu "kiepskiego" prądu w domu.

Pozdrawiam
Kris