Re: Zasilacz UPS

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 13:08:46 MET DST

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości
news:qq2rzyu2y7dh.15k1d7ugup8c4.dlg@40tude.net...

> Ja wcale się nie nabijam z tej nazwy, ale jeśli piszą "symulowana
> sinusoida" tudzież coś w stylu "aproksymowany sinus", to oznacza spore
> zniekształcenia owego sinusa - zamiast funkcji ciągłej masz skokową, co

Nie wiem, czy widziałeś taki przebieg na oscyloskopie. Nie ma on nic
wspólnego z sinusem ani prostokątem. Stąd moja uwaga.

> - jak już pisałem - nie odpowiada zasilaczom z aktywnym PFC zazwyczaj.
> Jakiś czas temu ktoś pisał tu na grupie, że jego Tagan wydaje dziwne
> dźwięki po podłączeniu do UPSa z aproksymowanym sinusem (był to chyba
> APC Back 400 czy coś podobnego). Po podłączeniu do UPSa z "czystszym"
> sinusem (APC Smart 1000) objawy ustąpiły.

Tak samo ustąpiłyby po podłączeniu UPS-a sinusowego od innego producenta.
Ale nie każdy zasilacz wymaga sinusoidy. Chciałbym być dobrze zrozumiany,
chodzi mi tylko o to, że APC robi to samo co inni tylko drożej.