Re: AMD czy Intel?

Autor: Shaman <shaman_at_nospam.pl>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 10:24:55 MET DST

Użytkownik "Kaiko" <"kajetan[SPAM]"@[SPAM]mastela.com> napisał w wiadomości
news:15nlfda1rcgiq$.140tuhvwvc66c$.dlg@40tude.net...
> [...]
[...]
[...]
> 1234567 = 12D687h
[...]
> Motorola to w pamieci zapisze w ten sposob: 00 12 D6 87
>
> a INTEL to w pamieci fizycznie zapisze tak: 87 D6 12 00

że zacytuję wiki:
Angielskie nazwy big endian i little endian pochodzą z książki Jonathana
Swifta Podróże Guliwera i odnoszą się do mieszkańców Liliputu, których spór
o to, czy ugotowane jajko należy tłuc od grubego (tępego), czy od cienkiego
(ostrego) końca, doprowadził do podziału na dwa stronnictwa toczące ze sobą
niekończące się, choć bezsensowne dysputy i wojny.

nic dodać nic ująć

pzdr
shaman