Re: AMD czy Intel?

Autor: Kaiko <_at_[SPAM>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 01:10:37 MET DST

Dnia Wed, 6 Jun 2007 00:19:58 +0200, Wiktor S. napisał(a):

> Noż kurczę mówię, że wiem jak wygląda zapis intela, a jak motoroli :-)
>
> I intel ma dobrze. Motorola ma odwrotnie, niż powinno być.

koniec tego biadolenia

na motorolce powiedzmy 68020 gdy chciales zapisac w integerze 32 bitowym
liczbe do pamieci... niech to bedzie 1234567 to wygladalo to tak:

najpierw czyste przeliczenie na szesnastkowy
1234567 = 12D687h

no i teraz gdy chcemy zapisac to do pamieci liczba 32 bitowa bedzie
wygladala tak -> 00 12 D6 87

Motorola to w pamieci zapisze w ten sposob: 00 12 D6 87
czyli naturalnie, zgodnie z kierunkiem, po ludzku i od przodu (najbardziej
znaczący bajt, czyli ten który przechowuje największą wartość jest jako
pierwszy)

a INTEL to w pamieci fizycznie zapisze tak: 87 D6 12 00
czyli najbardziej znaczący bajt jest jako ostatni. Czyli od tyłu... wpisz
sobie taką liczbe do kalulatora to sie zdziwisz - nie będzie to już
1234567. Bo intel zapisał każdy bajt w pamięci od tyłu. W skrócie PC SUX :D

I na prawde nie opowiadaj glupot bo juz kodu to przelecialo mi przed oczami
wystarczająco. Pierwszy Twoj post odebrałem jako typowo żartobliwy podtekst
"amiga vs PC" - to też sie uśmiechnąłem, ale widze że jednak mówiłeś
poważnie i na prawde myślisz tak jak piszesz... zostawie to bez komentarza.

pozdrawiam

--
Kaiko
http://kajetan.mastela.com/