Re: dwa pytania nt. thinpad 600

Autor: Brodi <madmax81_at_ilikespamersinteria.pl>
Data: Sat 02 Jun 2007 - 17:04:10 MET DST

> 1. Czy mam sie spodziewac klopotow wsadzajac do thinkpada 600 ramu
> pc-100 (na allegro jest masa takich, jednak w specyfikacji jest ze maja
> byc to kosci pc-66). Guglalem - wychodzi na to ze bedzie OK tyle ze kosc
> 100 bedzie pracowac w trybie 66. Prosze o potwierdzenie posiadaczy lub
> bylych posiadaczy takej maszyny ze moge bezstresowo kupic ram pc-100.

w zasadzie to tak samo jak w PC , mogą być nawet PC-133 byle tylko
kompatybilne z IBM albo najlepiej z naklejką IBM

> 2. Problem z nagle zdychajacymi bateriami - ja wiem ze to dawno i
> dlatego pytam, czy sie cos zmienilo? Chce kupic nowa baterie ale nadal
> moge sie spodziewac naglej smierci nowej baterii ? (tak stricte to ja
> nie do konca jestem pewien czy problem dotyczy nowych baterii czy takich
> majacych za soba duuuuuzo cykli ladowania/rozladowania).

padające baterie to ogólnie przypadłość starych IBM, jeśli chcesz często
jej używać to zalecam zainwestowanie w inny nowszy model np T30.
problem dotyczy elektroniki w baterii i układu ładowania w laptopie, to
po prostu trochę mało udana konstrukcja, niekiedy padają po roku, w
nowszych IBM potrafią już trzymać ponad 2 lata, ale cudów nie będzie.