Re: Kieszen NAS - jaki pobor mocy?

Autor: Marek <nospam_at_spam.pl>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 13:04:52 MET DST

Awik napisał(a):

  [...]
> i tu w specyfikacji jest napisane, ze to pracuje w zakresie 100-240V i
> bierze - uwaga - 0,6A. Czyli wychodziloby na to, ze u nas bedzie to 138W!
> Wydaje mi sie to strasznie duzo jak na takie urzadzenie. Nie wiem, moze ma
> zasilacz o niskiej sprawnosci. Moze znacie jakies inne tanie urzadzenia tego
> typu, ktore zuzywalyby w granicach 20% pradu pobieranego przez komputer.

Myślę, że 0.6A dotyczy zasilania z napięcia AC 100V co dałoby 60VA.
Jeżeli przeliczyć maksymalną wydajność prądową po stronie "niskiej" na 5
i 12V to już lepiej to wygląda. Należy również pamiętać o tym, że pobór
mocy z sieci energetycznej przez zasilacz jest funkcją obciązenia strony
niskonapięciowej. Sprawność zasilaczy impulsowych jest wysoka.

Marek