Kieszen NAS - jaki pobor mocy?

Autor: Awik <awik_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 08:46:08 MET DST

Chce wlozyc 1 HDD w kieszen z prosta funkcja NAS. Podepne to pod siec
lokalna 100 Mbps, bo teraz mam zrobione tak, ze funkcje wspolnej, sieciowej
pamieci dyskowej pelni komputer, do ktorego jest wlozony udostepniony dysk.
Celem tej operacji ma byc ograniczenie zuzycia pradu. Ile watow moze
pobierac taka prosta kieszen NAS? Sadzilem, ze to bedzie ulamek tego, co
bierze komputer, ale znalazlem na przyklad cos takiego:
http://www.welland.com.tw/html/network/740k.html

i tu w specyfikacji jest napisane, ze to pracuje w zakresie 100-240V i
bierze - uwaga - 0,6A. Czyli wychodziloby na to, ze u nas bedzie to 138W!
Wydaje mi sie to strasznie duzo jak na takie urzadzenie. Nie wiem, moze ma
zasilacz o niskiej sprawnosci. Moze znacie jakies inne tanie urzadzenia tego
typu, ktore zuzywalyby w granicach 20% pradu pobieranego przez komputer.