Re: Problem z nagrywarką

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 31 May 2007 - 19:15:40 MET DST

Użytkownik napisał(a):

> Cały czas jadę na tym, z którym była kupiona.

Główny błąd, popełniany nagminnie...

> Myślę, że warto to zrobić. Mam jednak 2 pytanie:
> - gdzie znaleźć taki firmware - tylko na stronie producenta czy lepiej
> gdzieś indziej?

rpc1.org
Strona nie zawiera sama w sobie nowych fw, ale gromadzi linki do
adekwatnych plików na stronach producentów. Tam zawsze najlepiej zacząć
szukać.

> - czy można będzie wrócić do stanu obecnego w przypadku gdyby taka
> zmiana się nie udała? (jeszcze tak całkiem jej nie skreślam :-)

Można zawsze poszukać starszej wersji i wgrać (na cdrinfo.pl kiedyś
były). Tylko nie wiem co miałoby się nie udać - zazwyczaj to pomaga. :)
Jest drobne ryzyko - tzn. jeśli w chwili flashowania zabraknie prądu
może nie być za wesoło... Chociaż niektórzy ponoć przeprowadzali udaną
reanimację po takim wypadku, ale szczegółów nie znam. Warto powyłączać
wszystkie ryzykowne programy i nic innego nie robić w trakcie tej
operacji, poza tym przeczytać instrukcję producenta. Niektórzy zalecają
by na czas zmiany nagrywarka była sama na drugim kanale jako master,
chociaż ja w przypadku niektórych modeli robiłem inaczej i nic
strasznego się nie działo - sam wykrył co ma zflashować. :)

> Ma niecałe 3 lata.

No dobrze, a gwarancji były 2... :) Chociaż to i tak jeszce jeden z
pierwszych, droższych, co powinno znaczyć również i "lepszych". ;) Ja
mam działającego 812 i czasem jeszcze używam, ale już nie jako głownej
nagrywarki. :)
Te trzy lata to ogromny przeskok technologiczny - nowe prędkości,
DVD-RAM, a na horyzoncie niebieskie lasery. 8x2 były jednymi z
pierwszych nagrywarek dvd do domu sprzedawanych za jakąś rozsądną cenę. ;)