Re: Trudny wybór płyty głównej (procek Intela)

Autor: Grzegorz K. <grego69_at_gazeta.pl>
Data: Thu 31 May 2007 - 12:09:26 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> Czy jak chcesz kupić motorower to na początek kupujesz
> hulajnogę? ;)
>
> Idea "zestawu na początek" jest całkowicie błędna. Zestaw
> komputerowy powinien już na początku spełniać potrzeby
> użytkownika, a nie być *od razu* składany z myślą "za rok
> wymienię".
>
> Pentium 4 jest IMHO absolutnie bezsensownym procesorem
> na dzisiaj. Athlon 64 jest chyba tańszy (nie mam w głowie
> cenników, średnio mnie to interesuje) i - na pewno - lepszy,
> jeżeli nie odpowiada Ci cena najtańszych Core 2.

Hmm, nie bardzo się mogę z tym zgodzić. Obecnie pracuję na PIII 1 GHz.
Niestety nie stać mnie na zakup od razu topowego sprzętu, więc najlepszy
Core Duo odpada. Druga sprawa to taka, że te procki będą tanieć i to nie
o kilka procent ale kilkadziesiąt. PIV w granicach 200 zł może co
najwyżej stanieć do 100 zł w najbliższym czasie, więc stracę raptem
tylko tyle. Jeśli chcę mięć nowy szybszy sprzęt to na początek taki
procek mi wystarczy. W miarę przypływu gotówki, kupuję lepszy procek, a
na PIV nie tracę zbyt wiele.
Przejście z PIII na nową platformę wymaga dużych nakładów czyli wymiany
praktycznie wszystkiego: obudowa, zasilacz, płyta główna, pamięć,
grafika, zostają jedynie napędy.
Wszystko to zakładając, że nie wymyślą w najbliższym czasie kolejnych
standardów zasilania, pamięci, grafiki czy czegoś innego.
Pozdrawiam,
Grzegorz