Re: grafika zintegrowana a niezintegrowana

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Wed 30 May 2007 - 13:21:41 MET DST

Marx <marx@sorry.too.much.spam.write.to.newsgroup> Odpowiedz na
news:f3jkc6$1a1a$1@news2.ipartners.pl:

> kolega do pewnego stopnia ma racje
> bardzo stare karty graficzne moga sprzetowo nie obslugiwac pewnych
> funkcji DirectX i dany player moze miec problemy jesli z nich korzysta
> do odtwarzania.

Prosze, nie mówmy o kartach na PCI.

> Najprostszy znany mi przyklad to MediaPortal ktory

Zawsze znajdą się jakieś kosmiczne wynalazki napisane w VirtualBasiku czy
innym Delphi, która mają kosmiczne wymagania.

> wymaga karty zgodnej z DX9 - na kartach z DX8 tnie sie niemilosiernie.

Odinstalowac dziada i wrzucić normalny player.
Na chama można napisać player który bez karty w stylu GF8800GTX o QuadCore
będzie ciąć niemiłosiernie. Ale po co to komu?

> Mozna tez dodac ze nowe karty sprzetowo wspomagaja dekodowanie mpeg2 a

Do mpeg2 to i Celeron 300Mhz wystarcza.

> nawet h264,

Co to wykorzystuje? Jaki player?I dlaczego dekodowanie przez CoreAVC przy
braku widzialnych różnic mniej obiciąża procesor?

> procz tego maja filtry poprawiajace obraz np deinterlace.

Jaki Divx/Xvid jest kodowany z przeplotem? I dlaczego softwerowe usuwanie
przeplotu przez ffdshow(tompsmocom) daje lepszy obraz?

> Dzieki temu np w notebooku proc jest odciazony a obraz lepszej jakosci.

Piszemy o notegokach z P2 200MHz, czy może o takich z celeronem 1.4MHz?

> Przy czym to czy to karta wbudowana czy nie nie ma wiekszego znaczenia -
> liczy sie co to za model i co obsluguje.

Miało to znaczenie tak do 1999 roku.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski