Re: Obudowa Chieftec - polecacie? Kupić bez czy z zasilaczem?

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Mon 28 May 2007 - 20:52:28 MET DST

"Grzegorz K." <grego69@gazeta.pl> wrote in message
news:f3ek7p$r7h$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> Przejrzałem lekturę obowiązkową w postaci archiwum newsów. Sporo osób
> chwaliło obudowy Chieftec szczególnie LBX. Sam poszukuję dobrej obudowy i
> stąd pytanie: jeśli Chieftec to tylko LBX czy ogólnie można polecić
> jakąkolwiek obudowę tej firmy? A może są lepsze i jakieś gorsze? I kolejne
> pytanie: kupować kompletną z zasilaczem czy też zasilacz osobno?
> A jeśli osobno to jaki? Mam zamiar złożyć komputer pod Core Duo, 2 lub 3
> dyski twarde, 1 napęd DVD, 1 x nagrywarka DVD + oczywiście grafika,
> pamięć, czytnik kart, dodatkowo karta TV.
> [...]

Dobra obudowa jak za takie pieniadze, znam nawet ludzi ktorzy robia
profesjonalne serwery na tych obudowach (wersja big tower).
Ja mam 2 szt Bravo w wersji Big i Medium. W obu zrezygnowalem z zasilacza
firmowego i kupilem bardziej firmowy (Tagan ;-). Obudowy te sa przemyslane i
niezle, maja troche wad ale przy takiej cenie sa one do zaakceptowania. Dla
mnie najwazniejsze bylo aby mozna do obudowy:
- wlozyc duzo dyskow (w Big Tower mam zajete prawie wszystko, 8 dyskow
poprzecznie, napedy optyczne dalsze dyski itd.) i DOBRZE je chlodzic, bo sa
tam na codzien Raptory i SCSI 15k rpm.
- wlozyc wieksza plyte glowna w formacie E-ATX.
- miec relatywnie chlodno i cicho.

Jezeli chcesz miec dobre chlodzenie to koniecznie kup zasilacz z
wentylatorem od dolu, najlepiej 12 cm. Razem z wyciagowym 12 cm w obudowie
bardzo dobrze bedzie wspolpracowal. Na dyski mozna dac trzy ciche/wolne 9.2
cm i wystarczy chyba ze to serwer z grzejacymi sie dyskami. Dwoch wiatrakow
z boku prawie nigdy nie wlaczam mimo ze w srodku jest grzalka GF7800GTX, dwa
Opterony i 8 modulow pamieci.

Wersja LBX czyli mniejsza ma kilka roznic w stosunku do Big Towera:
- gniazda USB, audio, FW sa z boku obudowy (z prawej ) a nie z przodu,
- trzeci wiatrak do dyskow nie dmucha na dyski bo dyskow jest mniej, w sumie
mozna go nawet nie montowac.
- jest mniej miejsca na dyski, ale i tak pewnie Ci wystarczy ;-)
- nie ma drugiej wyciagowej 12ki z tylu,
- troche ciasniej ale i tak jest bardzo duzo miejsca i E-ATX wchodzi.

UWAGA. Wersja mniejsza Midi ma z tylu 8 cm wiatrak i jest krotsza!

Generalnie troche brzecza niektore blachy od mocowan napedow, czasami łapki
do dyskow, trzeba cos podlozyc zeby nie bylo luzow. Poza tym pozytywnie.
Zamiast wydawac 2500 zl na Chenbro lub Supermicro kupilem Big Towera +
Tagana za 800 zl i funkconalnie mi wystarcza. W domu mam wersje Medium Long
(LBX), a kolejny serwer na 2xQuadCore bedzie tez w tej samej obudowie.

Pzdr.,
uC
www.ultracode.eu