Re: UPS + akumulator żelowy

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Sun 27 May 2007 - 22:19:27 MET DST

tomek napisał(a):

> Dzięki za info.
> Nie pomyślałem o tym, że UPS musi dodatkowo wytrzymać to podtrzymywanie :-)
> Jam mam właśnie APC SMART 400V (ale to jakiś stary jest ten UPS, bo
> jeszcze go kupowałem kiedyś na allegro jako używany).
> Ale mogę oczywiście go zmienić.
> Na allegro widzę to:
> http://allegro.pl/item199344120_nowe_apc_smart_ups_1500va_usb_fvat_24h_dostawa.html
>
> wygląda na ciekawą okazję i ma akumulatory 2x18Ah
mam podobnego , smart 1000, załozyłęm do niego takie baterie( wieksze
niż powinny byc nominalnie) i działa. kompa podtrzymuje ponad 2 godziny,
 TV28 cali równeiż. Najdłuzej działał prawie 2 dni, zasilał piec CO -
głównie pompe wody- ok 100 W. JEdnak niewiedziałem kiedy UPS padnie,
wiec wyłączałem go i załączałem - ma tzw - zimny start.
Wady? po zamontowaniu nowych akumulatorów nie mozna go skalibrowac.
próbowałem wg. różnych proradników - nic nie skutkuje. po podpieciu
kabla com do kompa, UPS zamyka system po 5 minutach braku prądu, wtedy
na akumulatorach jest 24V, na panelu swiecą sie 3 na 5 diód.....
wywaliłem ten kabelek, i zapomniałem o problemie.
POzdrawiam
PS. prawdziwa wiertarka 760W(bosch) nie startuje-zgłasza przeciazenie.
Ale taka 1000W z tesco, kręci wesoło!